Bedrijfspublicatie

Zakelijk/Publiceren | Drukkunst

Hoe breng je als bedrijf informatie naar buiten?

Bedrijven die regelmatig onderzoek verrichten, willen hun bevindingen natuurlijk met de buitenwereld delen. Dit kan natuurlijk op allerlei verschillende manieren. Zo kan een bedrijf bijvoorbeeld contact zoeken met de media. Het is echter ook mogelijk om zelf naar buiten te treden met de betreffende bevindingen. Heeft jouw bedrijf ook iets onderzocht of geschreven? Dan willen jullie dit ongetwijfeld ook naar buiten brengen. Wanneer je dit nog niet eerder gedaan hebt, weet je mogelijk niet hoe je hierbij te werk moet gaan. Om jou op het juiste spoor te helpen, geven we je hieronder een aantal manieren om jullie bevindingen te publiceren.

Publiceren op het internet

Vrijwel ieder bedrijf heeft tegenwoordig een eigen website. Vaak is er ook een account op sociale media als Facebook en Twitter. Dit is natuurlijk een goede manier om jullie bevindingen met buitenstaanders te delen. Wanneer je het én op jullie site zet én publiceert op social media, bereik je binnen korte tijd een groot publiek. Wanneer het echter een compleet onderzoeksrapport is, wordt dit alweer wat lastiger. Het is immers geen doen om het hele rapport via sociale media te delen. Nee, hiervoor kun je beter de website gebruiken. Je kunt hier namelijk simpelweg het complete rapport in PDF op plaatsen. Om mensen erop te attenderen dat jullie wat gepubliceerd hebben, kun je vervolgens natuurlijk wel social media inschakelen. Zo bereikt jullie publicatie alsnog een groot publiek.

LinkedIn gebruiken

Als bedrijf kun je informatie publiceren op verschillende sociale media. Facebook wordt over het algemeen het meest gebruikt door bedrijven. Heb jij er echter ook weleens aan gedacht om belangrijke informatie over jouw bedrijf of een onderzoek te publiceren op LinkedIn. Dit is namelijk een zakelijk netwerk. Dit maakt LinkedIn uitermate geschikt voor publicaties van een bedrijf. Net als bij andere sociale media bereik je op deze manier een groot publiek. En de kans dat je wat overhoudt aan een publicatie op LinkedIn, is vrij groot. Waarom? Omdat dit netwerk puur zakelijk gebruikt wordt. De kans dat andere bedrijven jouw publicatie zien, is dus een stuk groter dan bij publicatie op bijvoorbeeld Facebook.

Media inschakelen

Do you not have a site yourself? Or do you not want to use it for findings, results or research? Then it is a good move to offer your information to the media. Do you choose this option? Do know that you never have to send the complete report alone. Provide the investigation of a press release with the most important findings. In this way, the media knows directly what the research is about. They are also immediately aware of the most important findings. If it is an interesting or valuable research, they will undoubtedly publish the data. In this way you hardly have any work with it yourself, but your information does receive the necessary attention.